طراحی لوگو

تیم گرافیکی البرزمدیا مرکز طراحی انواع لوگو، آرم، نشان تجاری با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی ها و تکنیک ها شما را در هرچه بهتر شدن نماد تجاریتان یاری میکند. خلاقیت، سادگی لوگو، جذابیت، ارتباط مفهومی با برند تجاری شما در اولویتهای طراحی لوگو توسط تیم گرافیکی ما می باشد.

Logo Design | طراحی لوگو
طراحی لوگو

لوگو یا آرم چیست؟

لوگو یک علامت یا نشان گرافیکی میباشد که معمولا توسط شرکت های تجاری، سازمان ها و یا حتی افراد حقیقی استفاده می شود و برای کمک به ارتقاء و به رسمیت شناختن فوری عمومی و متمایز کردن شرکت از رقبا می باشد. لوگو ها یا آرم ها ممکن است صرفا گرافیکی (نمادین یا سمبلیک/ آیکونیک) و یا طراحی شده از نام سازمان علامت یا (لوگوتایپ Logotype/) تشکیل شده است.


چرا شما به یک لوگو نیاز دارید!؟

شما می خواهید نام تجاری تان را دیگران به یاد داشته باشند، و تجارتتان را از رقبا متمایز کنید. لوگوی شما کمک می کند تا تجارت شما حرفه ای و در خاطر دیگران بیاد ماندنی باشد. لوگوی شما کمک خواهد کرد که مشتریان فعلی، تجارت شما را راحتتر به یاد داشته باشند و به جذب مشتریان بیشتر کمک می نماید. هنگامی که لوگو به درستی طراحی شود، آرم شما نمایانگر اعتبار، قابل اعتماد بودن و حرفه ای بودن تجارت شما می باشد.

دلایل زیادی برای ترغیب شما به داشتن یک لوگو وجود دارد، یکی از این دلایل برای شما می تواند:

  • شروع یک کسب و کار جدید
  • معرفی یک سری محصول یا خدمات جدید
  • تغییر نام کسب و کار
  • ماهیت کسب و کار فعلی تغییر پیدا کرده
  • به روز رسانی و یا تغییر علامت تجاری، زیرا آرم کنونی شما کمی منسوخ و قدیمی می باشد
  • آسان تر کردن شناسایی محصول و یا کسب و کار شما برای مصرف کنندگان
  • نیاز به متمایز کردن کسب و کار و یا محصول خود از کسب و کار و یا محصولات مشابه در بازار

:انواع لوگو

:سه نوع اساسی از لوگو یا آرم وجود دارد

انواع لوگو

نمادین / سمبلیک یا آیکنیک – لوگو های آیکونی و نمادین تصاویری واضح و در عین حال ساده هستند که سمبل شرکتی خاص و یا محصولی می باشند. آنها با استفاده از تصاویر، نماینده انتقال واضح و یا انتزاعی از سازمان شما می باشند. لوگو های سمبلیک نسبت به لوگوتایپ ها غیرمستقیم تر می باشند، اما میدان را برای تفسیر گسترده تر از آنچه یک سازمان در حوضه فعالیت دارد باز میگذارند.

به منظور اینکه یک لوگو سمبلیک واقعا موثر باشد، باید با این اصول مطابقت داشته باشد:

  • بلافاصله قابل تشخیص باشد
  • به یاد ماندنی باشد
  • قابل وضوح در اندازه های کوچک تکثیر باشد
  • بطبع گویا باشد، چه واقعی و چه انتزاعی
  • قابلیت ارائه به صورت تک رنگ و رنگی را داشته باشد

آرم فونتی/لوگوتایپ – لوگوتایپ به طور معمول در صنعت طراحی به عنوان یک "لوگوی نوشتاری" شناخته شده است، شامل نام شرکت یا تجاری ارائه شده با نوعی فونت منحصر به فرد می باشد. انواع فونت در هزاران شکل ممکن، اندازه و سبک مختلف موجود می باشد و هر کدام انتقال دهنده برداشتی متفاوت بر مخاطبان در نظر گرفته شده می باشد. فونت های خطی بیانگر حس رسمیت و پالودگی می باشند. فونت های ضخیم بیانگر قدرت، و فونت های مورب انتقال دهنده حس حرکت یا جنبش می باشند. نوع نوع فونت نیز می تواند شامل دست نوشته، کارکتر یا سمبل هایی باشد و به طریقی طراحی شود که علاقه مخاطبین را جذب نماید. همچنین می توان تصاویر را به صورت لوگوتایپ جهت تاثیر بیشتر طراحی نمود. اولویت اول در انتخاب یک لوگوتایپ خوانایی و سهولت آن در تشخیص می باشد، حتی زمانی که به اندازه مورد نیاز برای طراحی کارت ویزیت کوچک می شود.

لوگوهای ترکیبی – ترکیبی از گرافیک با متن که نشانگر برند تجاری است که شما برای شرکت و یا سازمان خود درنظر گرفته اید. متن اختصاری به همراه یک آیکون یا سمبل می توانید ، مکمل خوبی برای ارائه تجارت شما باشد. لوگوهای ترکیبی به صورت جدا ویا متصل طراحی می شوند.

:ویژگی های یک لوگو خوب

هر آرم خوب برای اینکه در انجام وظیفه ی خود موفق آمیز عمل کند از تعدادی ویژگی ها برخوردار می باشد:

  1. سنخیت: باید ارتباط مستقیمی بین نام تجاری و نوع کسب و کار برقرار باشد
  2. معنی: متناسب با برداشت مخاطب و ارتباط معنایی مستقیم با موضوع هدف
  3. پایداری: باید قدرت پایداری در طی زمان و تحمل مد های مختلف را داشته باشد
  4. انعطاف پذیری: لوگو شما باید پتانسیل کاربردی در بسیاری از زمینه های مختلف را داشته باشد:
    1. قابلیت ارائه به صورت سیاه و سفید و همچنین تمام رنگی
    2. قابلیت ارائه به صورت آنلاین و قابل چاپ
    3. قابل تغییر در مقیاس بدون تغییر در ظاهر لوگو
    4. قادر به حقوق مالکیت خود از نظر قانونی (مارک تجاری)

اصول طراحی لوگو | آرم:

مراحل طراحی لوگو

طراحی لوگو، یکی از حوضه های مهم در طراحی گرافیک می باشد، و یکی از مشکل ترین زمینه ها برای حرفه ای شدن. لوگو تصویری است که نماد یک سازمان میشود. از آنجایی که آرم به منظور نشان دادن علامت های تجاری، هویت شرکت و به رسمیت شناختن و شناساندن فوری شرکت به مشتری می باشد، به ندرت آن را طراحی مجدد می کنند.

رنگ در نظر گرفته شده در به رسمیت شناختن برند تجاری مهم است، اما نمی بایست آن را بعنوان یک جزء جدایی ناپذیر طراحی آرم، که می تواند با کاربرد های خود در تضاد باشد در نظر گرفت. برخی از رنگ ها با احساسات خاص شکل و ارتباط گرفته است و طراح می خواهد از این طریق آن را انتقال دهد. برای مثال، رنگ تند مانند قرمز، به منظور جلب توجه رانندگان در بزرگراه ها استفاده میشود و متناسب برای شرکت هایی که نیاز به توجه اینچنینی دارند می باشد. شرکت های که می خواهند احساسات میهن پرستانه را در خود حفظ کنند معمولا از رنگهای مورد استفاده در پرچم کشورشان استفاده می کنند. سبز اغلب مرتبط با بخش سلامت و بهداشت، و آبی روشن و یا نقره ای اغلب منعکس کننده مواد غذایی رژیمی می باشند. برای برند های دیگر، رنگ های ملایم و درصد خلوص پایین می تواند قابلیت اطمینان، کیفیت، آرامش، و یا صفاتی دیگر را برقرار کند.

نرم افزار طراحی لوگو

نرم افزار طراحی لوگو

هنگامی که میخواهید یک لوگو طراحی کنید بهتر از نرم افزارهای برداری همچون ایلاستریتور یا کارل درو استفاده کرد، چرا که شما نیاز دارید لوگو خود را در مقیاس های مختلف استفاده کنید و طراحی در این نرم افزارها به راحتی تغییر سایز می بابد. نرم افزار های بسیاری در این زمینه موجود می باشد، اما از مرسوم ترین آنها میتوان به Adobe Illustrator، Adobe Photoshop وCorelDraw نام برد.

چرا لوگو توسط متخصصین البرزمدیا طراحی شود ؟

بطور تکنیکی، هر فردی که توانایی طراحی را دارا میباشد میتواند لوگو طراحی کند، اگرچه به این سادگی هم نخواهد بود. همانطور که قبلا گفته شد، لوگو نطقه آغازین هویت بصری تجارت شما می باشد و می بایست از ویژگی های بسیاری برای موفقیت در انجام وظیفه خود برخودار باشد.

برای اینکه از ویژگی های یک لوگو خوب برخوردار شوید، نیازمند یک طراح با تجربه و آشنا به اصول طراحی لوگو می باشید.

از این رو، سایت البرزمدیا، مجری طراحی انواع لوگو یا آرم و نشانهای تجاری با بیش از 6 سال تجربه در زمینه گرافیک، فلش، طراحی وب و برنامه نویسی راه حل خوبی برای طراحی لوگوی دلخواه و با استاندارها، اصول و ویژگی های ذکر شده جهت طراحی خلاقانه لوگو شما می باشد.